Ofte stilte spørsmål

HER FINNER DU SVAR PÅ SPØRSMÅL ANGÅENDE BESTILLING OG LEVERING:



HVORDAN HANDLER JEG?

Alle kjøp skjer på www.westernbutikken.no. Vi har ingen fysisk butikk. For å handle trykker du på "kjøp" på det produktet eller de produktene du ønsker. Du velger også størrelse inne på produktsiden. Når du har de produktene du ønsker i handlekurven, går du videre til kassen. Der blir du bedt om å legge epost-adresse og adresseinformasjon. Når dette er gjort klikker du på "fullfør kjøp".


Når du har fullført din bestilling, vil du automatisk motta en ordrebekreftelse. Husk å sjekke din e-post kontos spamfilter dersom du ikke ser eposten fra oss. 


HVILKE BETALINGSALTERNATIVER ER DET I WESTERNBUTIKKEN?
Vi tilbyr Klarna Checkout til våre kunder. Du har da disse mulighetene: 

1) Kredittkort - Visa/Mastercard

2) Klarna faktura (14 dagers betalingsfrist)

3) Delbetaling hos Klarna (delbetaling)

 

Les mer om betalingsmetoder her.


HVORFOR MÅ JEG OPPGI PERSONNUMMER?
Klarnas kjøpersikkerhet gjelder mellom deg og Klarna. Formålet med Klarnas kjøpersikkerhet er at du som forbruker skal føle deg trygg når du handler i nettbutikker som samarbeider med Klarna. Les mer om dette her.


Hvor lang er leveringstiden og hva koster frakten?
Leveringen tar normalt 1-4 arbeidsdager så lenge det ikke er noen forsinkelser med posten. Vi sender alle pakker med Posten/Bring som Servicepakke eller minipakke med sporing. Fast Fraktpris: 99,- på ordre under 3000,- Fri frakt på ordre over 3000,-

 

Jeg glemte noe! Kan jeg endre min bestilling?
Hvis ordren ikke er pakket, kan du fortsatt endre den. Ringe kundeservice på tlf: 960 41 777. OBS! Vi pakker ordren din så raskt som mulig, så ring med en gang du oppdager at du vil endre noe.

 

Kan jeg bytte eller returnere en vare?
Ja, du har automatisk 30 dagers ubetinget angrerett. Se bytte/retur siden for fremgangsmåte. Vi betaler returfrakt ved bytting!

 

Kommer en vare som er utsolgt inn på lager igjen?
Det kommer an på hvilket produkt det er. Boots kommer normalt inn igjen så sant det ikke er en utgående modell. Skjorter kan fra noen leverandører bare bli produsert opp èn gang. Kontakt kundeservice om det et spesielt produkt du lurer på kommer tilbake/inn til oss.

 

Jeg angrer min bestilling, rekker jeg å avbestille?
Hvis ordren ikke er pakket og sendt, kan du selvfølgelig avbestille den. Ring til kundeservice på tlf: 960 41 777. OBS! Vi pakker ordren din så raskt som mulig, så ring med en gang du oppdager at du vil avbestille ordren.

 

Hvor fyller jeg inn rabattkoden?
Har du rabattkode kan du fylle inn denne i feltet for rabattkode i handlekurven, altså steget før selve kassen.

 

Spørsmål om faktura?
Det er KLARNA som håndterer faktureringen for Westernbutikken. Vennligst kontakt deres kundeservice på tlf. 21 01 89 91 eller chat med support her.

Jeg finner ikke igjen min faktura!

Faktura fra oss sendes til din oppgitte epost-adresse. Sjekk din epost og eventuelt om mailen kan ha havnet i ditt spamfilter. Du kan også hente ut faktura selv på KLARNA sine nettsider under "MITT KLARNA". Gå til KLARNA HER, eller kontakt kundeservice så sender vi deg en kopi av faktura.

 

Jeg får ikke godkjent bestillingen min. Hva er galt?
Det kan være flere årsaker til at en bestilling ikke blir godkjent. Her er noen vanlige grunner:

 

1. Du har ikke nyeste versjon av java.
Betalingsprosessen krever den nyeste versjonen av java. Last ned nyeste versjon her

 

2. Kjøper er under 18 år

 

3. Kunde velger faktura, og bestiller varen til en annen adresse enn den som er registrert i folkeregisteret. Dersom du ønsker varen levert til en annen adresse, må du velge kredittkort.

 

4. Kjøpesummen overstiger din kredittgrense - KLARNA kontrollerer dette.
Om dette er tilfelle, anbefaler vi å benytte kredittkort som betalingsmetode.

 

5. Ubetalt faktura hos KLARNA
Betal faktura eller benytt kredittkort for å utføre handel hos oss

 

6. Du har fylt inn postnummer og poststed i feil felt.
Sjekk at du har skrevet postnummer i feltet for postnummer, og poststed i felt for poststed.

 

Er det toll på varene over 350 kr?
Nei, ingen toll tilkommer siden westernbutikken er en norsk nettbutikk.


 

HER FINNER DU SVAR PÅ SPØRSMÅL ANGÅENDE LEVERING:

 


Når kan jeg spore pakken min på posten.no?
Du kan spore pakken når den er blitt sendt fra oss. Vær oppmerksom på at det kan ta litt tid før sporingen oppdateres. Dette betyr ikke at pakken blir forsinket. Når pakken er blitt sendt fra oss vil du motta en mail med en sporingskode som du bruker på Posten/Bring sine sider. Der vil din ordrestatus vises, og du kan se hvor pakken din befinner seg.

 

Kan dere sende pakken min slik at jeg mottar den i morgen?
Ordre som kommer inn før kl 14.00 på arbeidsdager sendes normalt samme dag. Leveringstiden er 1-4 arbeidsdager, avhengig av hvor du bor i Norge. Vi kan sende ordre med Bring sin tjeneste "Express over natten". Kontakt kundeservice for mer informasjon og pris.


 

HER FINNER DU SVAR PÅ SPØRSMÅL ANGÅENDE RETUR AV VARER:



Det var ikke noe angrerettskjema vedlagt. Hva gjør jeg?
Angrerettskjema mottok du sammen med ordrebekreftelsen som ble sendt til din oppgitte epostadresse. Sjekk din epost.

 

Jeg vil returnere min ordre / Jeg vil returnere et produkt i min ordre. Hvordan gjør jeg det?
Send pakken og fakturaen eller en kopi av denne med Posten/Bring til:

 

Westernbutikken AS
Skoglivegen 9
3940 Porsgrunn

 

Dersom du har spørsmål kontakter du kundeservice på kundeservice@westernbutikken.no eller telefon: 960 41 777

 

Jeg vil gjerne bytte til en annen størrelse eller farge, hva gjør jeg?
Benytt vårt elektroniske returskjema her. Kontakt kundeservice ved spørsmål.

 

Jeg har sendt en pakke/vare i retur, når får jeg pengene tilbake?
Er det retur av vare uten bytte, vil du etter ca 2 uker motta tilbakebetalingen. Det er KLARNA som håndterer tilbakebetalingen så ta kontakt via klarna.no/support ved spørsmål.

 

Jeg har sendt en vare eller hele ordren i retur. Må jeg betale fakturaen?
Kontakt vår kundeservice på kundeservice@westernbutikken.no eller telefon: 960 41 777 så kan vi eventuelt forlenge betalingstiden slik at du ikke får noen purringer. Vil du returnere hele ordren, makulerer vi fakturaen når pakken har kommet tilbake til oss og vi ser at alt er OK med produktene. Har du sent deler av ordren i retur krediterer vi fakturaen når vi får varen tilbake til oss.

 


FIKK DU IKKE SVAR PÅ DITT SPØRSMÅL?

Da kan du selvsagt kontakte vår kundeservice på mail eller telefon. Vi hjelper gjerne med alle dine spørsmål! E-mail: kundeservice@westernbutikken.no eller Telefon: 960 41 777