Westernbutikken.no
Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,-

NORSK NETTBUTIKK| RASK LEVERING | BETAL SENERE MED KLARNA

BYTTE OG RETUR

​Vi ønsker selvsagt at du som kunde skal være fornøyd med produktet du har handlet av oss, så om du fikk en vare du ikke var fornøyd med eller som ikke passet, så ordner vi selvsagt dette.

Ved bytte betaler vi returkostnaden fra deg til oss. For at dette skal gå raskt og smidig så ønsker vi at du følger disse punktene:

SLIK GJØR DU VED BYTTE

  1. Legg inn en ny bestilling i vår nettbutikk på produkt(er) du ønsker å bytte til.
  2. Skriv "BYTTE" i feltet "Legg til kommentar" i handlekurv (siden før kasse). Husk å trykke på knappen "Legg til kommentar" slik at din kommentar blir lagret! Det er viktig at dette gjøres ellers vil det ikke bli lagt ved en returlapp.
     

Ønsker du å bytte til et annet produkt er ikke det noe problem. Ønsker du ikke å bytte til annen vare/produkt, må du selv dekke fraktkostnaden ved retur.

Denne "bytte-bestillingen" ses på som et nytt kjøp og skal da betales om du velger å beholde denne varen.

Du kan velge mellom å betale med Kort, Vipps eller Klarna Faktura. Velger du Klarna Faktura har du 30 dager på deg til å betale regningen. Varen(e) du sender oss i retur vil bli kreditert og eventuelt tilbakebetalt dersom du har betalt med kort eller Vipps.

Følger du disse punktene blir det da lagt ved en ferdig frankert returlapp sammen med den nye bestillingen. Denne returlappen brukes til å sende oss varen(e) som skal i retur.

Du sender oss altså ikke returen før du har mottatt den nye bestillingen og sjekket at dette passer/skal beholdes. Skal heller ikke denne/disse varen(e) beholdes, sendes det også tilbake til oss med samme returlapp.

NB. Dersom også bytte-vare blir returnert til oss vil fraktkostnad på 99,- bli trukket fra på din bestilling.

Vi betaler returfrakt for et bytte pr. ordre. Ved flere bytter vil det tilkomme et frakttillegg på kr. 99,-

Har du betalt med Klarna kan du logge inn på Klarnas Min Side for å se status, endre forfallsdato etc. på dine bestillinger.

ANGRER DU PÅ KJØPET ELLER ØNSKER DU IKKE Å BYTTE VARE? SLIK GJØR DU VED RETUR:

Ønsker du å returnere en vare etter at du har mottatt den fra westernbutikken.no så må vi ha mottatt returen fra deg innen 30 dager.

Legg varen du ønsker å returnere i emballasje og send pakken i retur til oss. Sørg for at mottakeradressen kommer tydelig frem.

Vår returadresse er:

Westernbutikken AS
Skoglivegen 9
3940 Porsgrunn
Telefon: 960 41 777

Legg gjerne ved pakkseddelen i pakken og skriv hvorfor du returnerer varen. Angrerettskjema fikk du av oss på epost når vi sendte deg bestillingen. Har du ikke printer trenger du ikke å fylle ut dette, men det er da fint om du skriver en lapp til oss med grunnen til retur og gjerne ordrenummer slik at vi enkelt kan finne din bestilling i våre systemer.

Vi anbefaler deg å sende varene i retur som Postens Norgespakke da det da er forsikring på forsendelsen, samt at pakken er sporbar.

Du som kunde betaler returporto (ved reklamasjoner eller pakkefeil står vi for returkostnaden - kontakt oss før du returnerer). Hvor mye det koster i porto å returnere varen avhenger av hvilken vekt og volum varer er i. Du finner oppdatert porto-oversikt på Posten.no

Bruk ikke teip eller skriv rett på originalemballasjen når du sender retur.

For at retur skal godkjennes må returnerende vare være i uforandret tilstand. Eksempel; etiketter skal sitte igjen på plaggene, ingen dyrehår/støv eller sterk lukt på plaggene.

Husk at vi skal kunne selge varen på nytt. Pakk inn varen slik den ble levert. Om varen er brukt, originalemballasjen er skadet eller mangler, medfølgende lapper er fjernet, etc. godkjennes ikke returen og vi sender varen tilbake til deg. (Unntaket er om varen leveres i en forpakning som ikke er mulig å åpne uten å skade forpakningen, f.eks. blisterpakning. Da har du som kunde rett til å åpne forpakningen for å prøve varen uten at du mister returretten.)

Normal behandlingstid av retur er 5 virkedager etter mottak av pakken.

Bytte/Retur

 

Trykk ENTER for å søke