Kjøpsbetingelser

Våre kjøpsbetingelser kort oppsummert: 

  • 30 dagers åpent kjøp
  • Sikker betaling - velg mellom kortbetaling og Klarna faktura
  • Fast frakt på kr. 99 tilkommer ved kjøp av salgsvarer
  • Fri frakt på ordre over kr. 3000 
  • Vi har gratis retur ved bytte av vare(r).
  • Vi sender kun til fastlands-Norge
  • Raskt svar på epost
  • Du må være over 18 år for å handle i nettbutikken
  • Hent ut pakken din på Posten innen 14 dager så unngår du gebyr på kr. 400

REGISTRERING

For å handle på westernbutikken.no kan du registrere deg som kunde, eller du kan handle som gjest. Vi anbefaler deg å registrer deg som kunde siden du da får oversikt over bestillinger, returer etc. på "din side". Konto kan opprettes under Min konto eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende i følge loven være 18 år. Når du handler er epost og mobilnummer obligatorisk.

BESTILLING
Alle bestillinger betraktes som bindende. Du mottar en ordrebekreftelse pr e-post med all informasjon. I tillegg mottar du en e-post med informasjon etterhvert som ordren behandles hos oss.

BYTTE AV VARE
Dersom et produkt du har kjøpt hos Westernbutikken ikke skulle passe, sender du oss varen i retur for bytte av størrelse. Ved BYTTING av en vare har du FRI RETUR, så det er da viktig at du henvender deg til oss via RETURSKJEMA slik at vi kan få sendt deg en returlapp.

Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved. Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du beskriver årsak til retur på returskjemaet.

Når du sender pakken tilbake til oss ved en retur forventer vi at du sender varen tilbake slik at varen er i sin originale stand. Dette gjelder også emballasjen av produktet. Dette er ikke vanskelig i det hele tatt og dersom du gjør dette slipper vi å ta et gebyr for ødelagt emballasje som har forringet produktet. For eksempel dersom det er en skoeske, pakk den inn og ikke skriv eller ødelegg esken på annen måte. Dersom vi ser at emballasjen har blitt vesentlig forringet på grunn av dårlig pakking vil det påløpe et gebyr på mellom kr. 150,- til 200,- alt ettersom hvor stor skaden er. 

OBS: Vi refunderer ikke utlagt returporto! Du få en returlapp av oss for å få fri frakt på retur!

ANGRE- OG RETURRETTIGHETER
Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp melder du dette til oss ved å fylle ut RETURSØKNADSKJEMA, eller så sender du varen tilbake i komplett produktemballasje innen 30 dager fra dagen varen(e) er sendt (30 dager åpent kjøp) og vedlegger angrerettskjema med forklaring på hvorfor du leverer varen(e) tilbake. Du velger selv om du vil ha en annen vare eller pengene tilbake. Angrerettskjema blir fra Westernbutikken lagt med i ordrebekreftelsen du får på epost.

Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny eller at det er feil på varen. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved. Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du beskriver retur-årsak på returskjemaet.

Når du sender pakken tilbake til oss ved en retur forventer vi at du sender varen tilbake slik at varen er i sin originale stand. Dette gjelder også emballasjen av produktet. Dette er ikke vanskelig i det hele tatt og dersom du gjør dette slipper vi å ta et gebyr for ødelagt emballasje som har forringet produktet. For eksempel dersom det er en skoeske, pakk den inn og ikke skriv eller ødelegg esken på annen måte. Dersom vi ser at emballasjen har blitt vesentlig forringet på grunn av dårlig pakking vil det påløpe et gebyr på mellom kr. 150,- til 200,- alt ettersom hvor stor skaden er. 

Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke betaler du selv for returkostnadene. Du står selv for transportrisikoen. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, og denne er godkjent, registreres returen hos Klarna og prosessen med refundering/kanselering av betaling settes i gang.

Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Sporbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post - og postgangen vil ta lengre tid. Pakkene kan heller ikke sendes som bedriftspakke. Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav.

Klarna – betalingsmetode – faktura: For å unngå gebyr hos Klarna på varer som skal returneres er det viktig at retursøknadskjema er utfylt 1 virkedag før fakturaforfall (Vi flytter da forfallsdato i påvente av å få varen i retur). Når forfallsdatoen ennå ikke har utløpt har du selv mulighet til å flytte forfall hos Klara med 10 dager.

Klarna – forskuddsbetaling, refunderes innbetalt beløp innen 14 dager etter at varer er registrert i retur hos Klarna.


Gjelder retur en brukt vare, kontakt vår kundeservice post@westernbutikken.no

UAVHENTET PAKKE
For alle pakker som ikke hentes ut debiterer vi en avgift på 400,- Dette tilsvarer kostnaden for å sende pakken til deg (ekspedisjonavgift, returfrakt og håndtering).
Har du angret deg når pakken er sendt fra oss må du hente ut pakken på utleveringsstedet og returnere den til oss. Om pakken din ikke hentes ut og returneres, blir dette registrert automatisk etter at fristen har gått ut og du blir debitert for kostnadene.

westernbutikken.no tar seg retten til å heve kjøp om vi mistenker bedrageri/svindel.BETALINGSMÅTER - KLARNA
Klarna er Europas ledende leverandør av faktura- og finansieringsløsninger til netthandel. Klarna har med sine tjenester Klarna Faktura og Klarna Konto blitt Skandinavias mest populære betalingsmåte da du som kunde alltid får hjem varene før du betaler. Betalingsprosessen er den raskeste på nett idag, og Klarna legger stor vekt på at du som forbruker skal kunne føle deg trygg når du handler på nett.

Med Klarna Faktura handler du enkelt via personnummeret ditt. Du betaler alltid etter at du har mottatt varen.

Tjenesten Klarna Konto passer for deg som vil dele opp betalingen og samle alle delbetalingskjøp på en faktura. Alle kjøp du gjør med Klarna Konto i en måned vil samles på èn enkelt faktura som du mottar i midten av neste måned. Dessuten kan du alltid selv bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned.

 

Hvis betaling utelates legges det til et purregebyr på kroner 64,- og en forsinkelsesrente på 9,5%

 

Hvor fordringen oversendes til inkasso, kan det medføre ytterligere inkassokostnader og kostnader for tvangsinndrivelse av kravet.


Se www.klarna.no for ytterligere informasjon.


PRISER
Alle priser er inkludert merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen. Alle tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker eller ved kampanjer der fristen vises i annonser eller nyhetsbrev.

Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og beholdning samt tekniske feil knyttet til handlekurv eller utsjekk. Vi vil da kontakte Kunden innen neste virkedag og finne en god løsning.


ØVRIGE SALGSVILKÅR
Eksportrestriksjoner i henhold til OFAC, EU og FNs bestemmelser. Vi selger ikke varer til Burma, Elfenbenskysten, Irak, Iran, Kongo, Cuba, Liberia, Nord-Korea, Zimbabwe, Sudan, Syria, Hviterussland.

TVISTER
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp. Alle tvister skal løses etter norsk rett.

GENERELT
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i:

Forbrukerkjøpsloven
Angrerettloven
Markedsføringsloven
Personopplysningsloven
e-handelsloven
Kredittkjøpsloven

Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp.

FORCE MAJEURE
Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle våre forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure egnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.

MINIMUMSALDER
For å handle i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år. Er du under 18 år kan du få en myndig, f.eks. en foresatt, til å handle for deg.
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

God handel,
Westernbutikken AS (org.nr: 913 248 619)