Fast Frakt 99.- | Rask Levering | Fri frakt fra 2500,-

KJØPSBETINGELSER

Våre kjøpsbetingelser kort oppsummert:

  • 30 dagers åpent kjøp 
  • Sikker betaling - velg mellom kortbetaling, Vipps og Klarna faktura
  • Fast frakt kr. 99,-
  • Fri frakt på ordre over kr. 2500,- *
  • Fri retur ved bytte *
  • Vi sender kun til fastlands-Norge
  • Posten Norge er vår fraktleverandør
  • Bestillinger mottatt innen klokken 13:00 på hverdager sendes normalt samme dag.
  • Raskt svar på epost
  • Du må være over 18 år for å handle i nettbutikken
  • Hent ut pakken din på Posten innen 7 dager så unngår du gebyr på kr. 300,- 

* Gjelder kun for levering med Postens "Pakke til hentested"

REGISTRERING
For å handle på westernbutikken.no kan du registrere deg som kunde, eller du kan handle som gjest. Vi anbefaler deg å registrere deg som kunde da du får oversikt over bestillinger, returer etc. på "din side". Konto kan opprettes under Min konto eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende i følge loven være 18 år. Når du handler er epost og mobilnummer obligatorisk.

BESTILLING - BYTTE - RETUR
Alle bestillinger betraktes som bindende. Du mottar en ordrebekreftelse pr e-post med all informasjon. I tillegg mottar du en e-post med informasjon etterhvert som ordren behandles hos oss.

BYTTE AV VARE
Dersom et produkt du har kjøpt hos Westernbutikken ikke skulle passe, sender du oss varen i retur for bytte av størrelse. Ved BYTTING av en vare har du FRI RETUR (gjelder kun for levering med Postens "Pakke til hentested), så det er da viktig at du følger veildeningene på vår BYTTE/RETUR side for å få tilsendt returlapp.

Når du bytter vare(r) vil det du returnerer til oss bli kreditert. Du betaler altså for produktene du beholder, og blir kreditert for varene du returnerer til oss.

Vi gjør oppmerksom på at dersom også bytte-vare blir returnert til oss vil fraktkostnad på 99,- bli trukket fra på din bestilling.

Når du prøver produktene du har fått, ber vi deg tenke på at det er viktig at du er forsiktig med deodorant, sminke og parfymer. Vil du returnere plagget til oss må plagget være i originalstand, og uten dufter og flekker. Eventuelle lapper skal være på, og plagget må ikke ha vært vasket eller brukt.

For at retur skal godkjennes må returnerende vare være i uforandret tilstand. Eksempel; etiketter skal sitte igjen på plaggene, ingen dyrehår/støv eller sterk lukt på plaggene

Når du sender pakken tilbake til oss ved en retur forventer vi at du sender varen tilbake slik at varen er i sin originale stand. Dette gjelder også emballasjen av produktet. Dette er ikke vanskelig i det hele tatt og dersom du gjør dette slipper vi å ta et gebyr for ødelagt emballasje som har forringet produktet. For eksempel dersom det er en skoeske, pakk den inn og ikke skriv eller ødelegg esken på annen måte.

Dersom vi ser at emballasjen har blitt vesentlig forringet på grunn av dårlig pakking vil det påløpe et gebyr på mellom kr. 150,- til 200,- alt ettersom hvor stor skaden er.

Der sko og hatter har egen emballasje skal denne også selvsagt returneres til oss i den stand den ble mottatt. Vi godkjenner ikke returen om emballasjen mangler.

OBS: Vi refunderer ikke utlagt returporto! Du få en returlapp av oss for å få fri frakt på retur ved bytte!

Klarna – betalingsmetode – faktura: For å unngå gebyr hos Klarna på varer som skal returneres er det viktig at retursøknadskjema er utfylt 1 virkedag før fakturaforfall (Vi flytter da forfallsdato i påvente av å få varen i retur). Når forfallsdatoen ennå ikke har utløpt har du selv mulighet til å flytte forfall hos Klara med 10 dager.

Klarna – forskuddsbetaling refunderes innbetalt beløp innen 14 dager etter at varer er registrert i retur hos Klarna.

ANGRE- OG RETURRETTIGHETER

Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp sender du varen(e) tilbake til oss for egen regning. Varen(e) skal være mottatt av oss i komplett produktemballasje innen 30 dager fra dagen du mottok varen(e) . Du må også fylle ut og legge ved angrerettskjema.

Angrerettskjema er vedlagt ordrebekreftelsen du fikk på epost fra oss.

Dersom vi mottar retur etter 30 dagers åpent kjøp fristen, vil det bli trukket et forsinkelsesgebyr på kroner 300,- på din bestilling.

Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du beskriver årsak til retur på returskjemaet.

Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny eller at det er feil på varen. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved.

Kosmetikk er å anse som hygienevarer, ref. angrettsloven §22 g), og er derfor ikke egnet for retur dersom forseglingen er brutt etter levering. Dersom varene er skadet eller åpnet utover det som er nødvendig for å anslå varens art, egenskap og funksjon så vil verdien av varene kunne reduseres og vi kan kreve at du erstatter dette verditapet i form av redusert refusjon. 

Når du sender pakken tilbake til oss ved en retur forventer vi at du sender varen tilbake slik at varen er i sin originale stand. Dette gjelder også emballasjen av produktet. Dette er ikke vanskelig i det hele tatt og dersom du gjør dette slipper vi å ta et gebyr for ødelagt emballasje som har forringet produktet. For eksempel dersom det er en skoeske, pakk den inn og ikke skriv eller ødelegg esken på annen måte. Dersom vi ser at emballasjen har blitt vesentlig forringet på grunn av dårlig pakking vil det påløpe et gebyr på mellom kr. 100,- til 200,- alt ettersom hvor stor skaden er. 

Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke betaler du selv for returkostnadene. Du står selv for transportrisikoen. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, og denne er godkjent, registreres returen hos Klarna/Vipps og prosessen med refundering/kanselering av betaling settes i gang.

Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke, da er pakken søkbar og forsikret i postgangen. Sporbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post - og postgangen vil ta lengre tid. Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav.

Normal behandlingstid av retur er 5 virkedager etter mottak av pakken.

UAVHENTET PAKKE

Når du bestiller hos oss er det ditt ansvar å hente pakken din når den er levert ditt utleveringsted. Det er ditt ansvar å hente pakken innen 7 dager. Vi har oppfylt vår del av kjøpsavtalen når pakken er levert til ditt utleveringssted.

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil pakken bli sendt i retur til oss. 
For alle pakker som ikke hentes ut debiterer vi en avgift på 300,- (*)

Har du angret deg når pakken er sendt fra oss må du hente ut pakken på utleveringsstedet og returnere den til oss. Om pakken din ikke hentes ut og returneres, blir dette registrert automatisk etter at fristen har gått ut og du blir debitert for kostnadene.

* Har du valgt "Ekspress neste dag" som fraktalternativ vil hele fraktkostnaden bli belastet kunde ved uavhentet pakke.

westernbutikken.no tar seg retten til å heve kjøp om vi mistenker bedrageri/svindel.

BETALINGSMÅTER
Klarna er Europas ledende leverandør av faktura- og finansieringsløsninger til netthandel. Klarna har med sine tjenester Klarna Faktura og Klarna Konto blitt Skandinavias mest populære betalingsmåte da du som kunde alltid får hjem varene før du betaler. Betalingsprosessen er den raskeste på nett idag, og Klarna legger stor vekt på at du som forbruker skal kunne føle deg trygg når du handler på nett.

Med Klarna handler du enkelt via personnummeret ditt. Du betaler alltid etter at du har mottatt varen og har 30 dager på deg til å betale.

Se www.klarna.no for ytterligere informasjon.

Du kan også betale med VIPPS på Westernbutikken.no

PRISER
Westernbutikken.no er en Norsk nettbutikk, så alle oppgitte priser er inkludert norsk merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen. Tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker, eller ved kampanjer der fristen vises i annonser eller nyhetsbrev.

Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og beholdning samt tekniske feil knyttet til handlekurv eller utsjekk. Vi vil da kontakte Kunden innen neste virkedag og finne en god løsning.

ØVRIGE SALGSVILKÅR
Eksportrestriksjoner i henhold til OFAC, EU og FNs bestemmelser. Vi selger ikke varer til Burma, Elfenbenskysten, Irak, Iran, Kongo, Cuba, Liberia, Nord-Korea, Zimbabwe, Sudan, Syria, Hviterussland.

TVISTER
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp. Alle tvister skal løses etter norsk rett.

GENERELT
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i:

Forbrukerkjøpsloven
Angrerettloven
Markedsføringsloven
Personopplysningsloven
e-handelsloven
Kredittkjøpsloven

Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp.

Se også Westernbutikken.no sin Personvernerklæring: https://www.westernbutikken.no/pages/privacy

FORCE MAJEURE
Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle våre forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure egnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.

MINIMUMSALDER
For å handle i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år. Er du under 18 år kan du få en myndig, f.eks. en foresatt, til å handle for deg.
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

God handel,
Westernbutikken AS (org.nr: 913 248 619)